fredag 12 december 2008

Feberapa

Eftersom minstingen haft feber nästan hela veckan så har det blivit mycket sitta i knä och sova... kom på att det faktiskt går bra att virka då och äntligen fick jag tid (!) att plocka fram mönstret från Made By You.

Inte så mycket att orda om, bara att virka på. Passade mig rätt bra med många små moment så det känns att det går framåt :-) Egentligen inte svårt alls men vissa moment är väldigt pilliga.

Material: bomullsgarn i rött, oblekt och brunt från gömmorna, virknål 2 mm, kuddstopp (polyestervadd) och stoppnål.

Storebror har följt detta projekt med stor spänning - han har varit och dragit i apans alla kroppsdelar både medans jag virkat och när de legat och väntat på montering. Han adopterade apan BUMS när alla armar, öron och ben satt på plats :-) Jag fick snällt be om lov att låna den för att sy på ögon, näsa och mun - och fota såklart!

Kul - både att virka och att det genast blev en favorit! Tror att det blir en juklappsvariant till lillebror! Nu är jag själv sjuk så det kanske kan bli lite virktid av det...




3 kommentarer:

  1. Åh, så FIN! Kan man beställa en tro? Jag tror inte jag har varken tålamodet eller tiden... :-)

    SvaraRadera
  2. Det är väl inte alldeles omöjligt att det kan bli en och annan apa som vill flytta hemifrån... ;-)

    SvaraRadera