måndag 22 december 2008

Yttepyttefjanter

Ett par pyttefantbrallor till en kompis lilla tjej har det också blivit. Hon kom lite för tidigt så jag försökte få till något som ska passa en liten skrutt. Elefanterna är ursprungligen ett par tights i storlek 62 (Meedoms form 0) som blivit över efter julmarknader och annat - klippte loss muddarna och gjorde dem mindre, kortade midjan och benen till något som jag hoppas liknar en storlek 50.

De ser ju verkligen små ut pyttefanterna - men man blir ju alltid överraskad av hur små nyfödingar är. Så jag hoppas att de passar - de kan väl inte vara för små?! Man kan ju tycka att man borde ha iallafall ett hum om hur stor en bebis är när man haft två själv - men jag kommer ju inte ens ihåg hur stor/liten min yngsta var när han var ny fast det bara är tio månader sen...

Fotade dem tillsammans med de gula velourbrallorna från förra inlägget för att få en jämförelse - velourbrallorna är en knapp 74:a. Lite skillnad är det ju iallafall :-) Om de inte passar skruttan kanske det är någon docka som blir glad.

1 kommentar:

  1. De passar säkert! Jättefina är de iallafall. Ja visst är de små när de är nyfödda. Tittar på I's kläder som var för stora då för 4 månader sedan som hon inte kan ha nu... de är ju så pyttiga. Och om din minsta är 10 månader och min är 4 månader och redan bamsestor så vill jag inte ens tänka på hur stor hon kommer vara till sommaren!!! :D

    SvaraRadera