tisdag 17 november 2009

Kaffepaus i tröjfabriken!

I samma anda som alla andra julmarknadsprocerande bloggare har jag massproducerat. Det innebär att jag klippt och klippt och sytt och sytt liksom ett moment i taget på massa plagg samtidigt. Inget färdigt plagg har det blivit på hela tiden men så sa det POFF när jag till slut satt där och hade fäst de sista trådarna på hel hög med tröjor. 15 stycken har det blivit - nu är jag faktiskt lite trött på tröjor!!

Blandade färger och former i storlek 68 - 104! Kaniner och moln från JNY, "filurer" från mjuka tyger, ugglor och landskap från Jofotex och enfärgat från lite varstans. Omlottringning, raglan och "vanlig" ärm i kort och lång variant. Plockade motvilligt fram filurerna och tänkte att jag måste göra något åt att de värmt hyllan alldeles för länge. Under arbetets gång har jag blivit lika förtjust i dem som jag förmodligen var när jag köpte tyget - kom på att min motvilja nog mest berodde på att jag blivit osams med igelkottarna som är i samma material... Kanske dags för kottarna att komma fram ur sin vintersömn?!

Kantat och fållat med CP:n som bjudit på trassel - men också på stans snyggaste kantband! Vi kommer bättre och bättre överens :-) Tror att ugglor med lila ärm får stanna hemma när övriga åker på marknad - fick sprätta i fållen och sen klarade den inte kvalitetsgranskningen. Tur att den är i en storlek som passar här hemma!

5 kommentarer:

  1. Japp! Så ser det ut hemma hos oss också!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina de ser ut! Förstår att du är lite trött på tröjor nu... man ledsnar lite efter en massproduktion! Jag ska nu sy muddar på tossor och vantar jag innan jag ger mig på mer bråk med CPn. Har du testat den orange interlocken än?

    SvaraRadera
  3. Oj jäklar vad du har producerat. Nu blir jag stressad!!!! Fina!

    SvaraRadera
  4. Wow... Superfina! Så där duktig har inte jag varit...

    SvaraRadera