måndag 17 november 2008

Skulle bli pös - blev mest korv...

Det skulle bli byxor med lite härligt retropösiga ben - men det blev mest lite korvigt... Eftersom lillebrors elefantbrallor i storlek 74 satt fint över rumpan så utgick jag från Meedoms form 0 till byxans övre del och använde form 1 för vidden på benens nederdel. Härligt orange velour från Mjuka tyger och trikå från E-slöjd till muddkant.

Pöseffekten uteblev helt men jag tycker de blev jättefina ändå! Och så fick jag ju en anledning att sy ett par byxor till för att prova nästa mönstervariant... Såg förresten att nålarna gjorde fula hål i trikån, måste köpa såna där trikånålar på onsdag - för de kan väl inte vara slitna redan?!


För ett tag sen (innan overlock-eran) sydde jag de här ljusblå velourbyxorna (storlek 74) - med de turkosa från "Liten" Svea Star som inspiration (ungefär strl 68). Bara ääälskar de turkosa så såna vill jag kunna göra! Utgick från Meedom form 1 eller 2 (kommer faktiskt inte ihåg) och så freestylade jag lite i bensluten. Här blev det iallafall pös! Så lite mer åt det här hållet hade jag tänkt att det skulle bli nästa gång. Måste dock klura ut det perfekta muddmåttet... pöset vill ju gärna pösa ner över fötterna och där ska det ju inte vara, speciellt i den här storleken när det kryps en hel del.

Är det förresten mina knoddar som är spinkiga eller är bara Meedom väääldigt stora i storlekarna?! Form 0 känns inte alls som tajts utan som helt vanliga brallor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar