lördag 8 november 2008

Syfestivalfynd

Ett besök på Syfestivalen kunde ju egentligen bara sluta på ett sätt - att det skulle följa med tyg hem känns ju inte otippat :-) Hos E-slöjd hittade jag röd mudd och så hade en rolig stuvlåda så det blev ett antal bitar randig + enfärgad trikå. Så några av bitarna på bilden är egentligen bara små snuttar, perfekt till kant eller rolig detalj. Röd och brun interlock från Mjuka tyger och en grön/vit randig trikå som jag inte kommer ihåg vart jag hittade - men det var nog dagens fynd, 25 kr för ca 1,5 m. Bra med många bitar i olika färger som kan matcha ihop med ugglor, elefanter och landskap som jag hämtade på posten i veckan.

Velour blev det också, en ljust mullvadsbrun stuv (färgen på bilden stämmer inte alls men vad gör man när man vill blogga bums och inte kan vänta på dagsljus för att fota..). Mjuka tyger frestade med lilarandig, turkosrandig, turkos, orange och lime/brunrandiga bitar som bara tvingade sig ner i mina kassar.

När jag stog och valde hos Mjuka tyger såg jag ett halvbekant ansikte med tillhörande bebis, ni vet sådär man är typ säker på att det är någon man känner igen fast inte helt säker och man vet inte alls var man kan ha sett den här personen förut. Fast eftersom det var Syfestival och jag skymtade Jofotex-elefanter på knoddens body så la jag ihop ett och ett och misstänkte starkt att de var en sybloggare jag siktat... Efter att ha sett "Strömming" på bodyn var det inte svårt att räkna ut att det var Susanna - kul att träffa en bloggare i den verkliga världen :-)

Förutom tygerna så köpte jag faktisk TVÅ symaskiner också!! Men de förtjänar ett helt eget inlägg - behöver jag tillägga att nu saknas nästan inget för att sätta igång att sy för fulla muggar... eller det skulle vara lite mudd i roliga färger, och tryckknappar och...

1 kommentar:

  1. Gaaaaaaahh så aaavundsjuk jag är!!! Velouren får mig att dregla och jag är supernyfiken på maskinerna... Inser dock att min plånbok ändå inte hade fixat ett eget besök, men ändå....! Längtar efter imorgon - ses då!
    Kram

    SvaraRadera